Vinterland!



Hej!
Fölåt att jag inte skrev igår men kom inte på någon bra rubrik så då fick jag ingen lust att blogga. Men nu har jag lust. Fast den tar nog slut snart så ska skynda mig lite. Igår så spenderade jag eftermiddagen i stallet. Var ju stallvärd med Linda. Vi är bäst som stallvärdar alltså! Det var ny måne igår men den var väldigt busig. Såg den bara två gånger igår sen var den borta. Fixade det mästa till den lilla varg/häst/björn - saken. Ja tyr att hon är klippt. Inte direkt nu klippt men annars hade hon nog sett ut som en varg/häst/björn sak också. Smörjde sadel, träns, martingal och grimman. Rycktade och tvättade vattenkoppen krubban och saltstenen. Mockade inte för det gjorde mickis så bra när hon kvällsmockade. Varit med viktor också. Han lät lilla Tiger "simma" i snön. Fick skuss av Linda till tumba. Sen tog jag det försenade tåget hem.

Idag så åkte jag och mamma till optikern på morgonen. Fixa nya glas och bågar som jag får 2010. Lite nörd stajl på dom. Inte äkta Ray-Bans för dom äkta var inte så snygga. Sen så shoppade vi lite. Köpte locktång och klänning till jul o nyår. Åt på taco bar i kungshallarna. Det var gott. Fikade inne på åhlens. Sen åkte vi hem vid typ 3-4. Kom hem och bytte om sen skussade mamma mig till stallet. Vi red ut och jag red Varg/häst/björn - ponnyn såklart! Det var super mysigt. Galloperade mycket. Hon var snäll. Fats hon låter ju som en skrämd björn ibland. Sötis varg/häst/björn ponnyn. Vi galloperade upp för sjöbaken också sen skrittade vi ett varv runt ridhuset. Borstade av henne och la på täcket innan jag åkte hem okcså såklart. Imorron i specialen ska jag rida grå. Vi ska rida i stora. Ska fråga om jag kan ha porrar för han var så trög och dum förra specialen. Han kunde typ skritta, trava, gallopera, minskad trav. Inte så mycket mer. Vi skulle öka traven men då började han bara gallopera och dummade sig.

Godnatt!

//Marilyn Lautner Elfsö


Kommentarer
Postat av: linda

Vi är bäst ! ♥

2009-12-25 @ 20:43:10
URL: http://dinlindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0