TeenVouge svenska


Här har ni intervjun med Taylor, översatt till svenska :)


Enligt Taylor, är där en specifik sorts tjej, som kommer märkas, som har blivit känt som Team Jacob hos många Twilight fans. "Om hon gillar att ha en riktigt nära vänskap med en kille," börjar han förklara, "att kunna berätta allt för honom, och sen att den vänskapen förvandlas till något mer..." Sjuttonåriga Taylor avbryter sig själv och skrattar. "Jag har insett jag använder förvandla jätte mycket den senaste tiden," han förklarar, "för att det är vad Jacob gör."


Man kan inte säga att man avslöjar något om att Taylors karaktär i New Moon går igenom en väldigt intenvis förvandling. Alla de som sett trailern eller läst böckerna vet redan att Jacob Black är en varulv nu. Och förvandlingen som Taylor själv fick gå igenom för att behålla rollen - som han sa, "gå på gymmet, hyra en personlig tränare, äta rätt, och äta mycket" - var uppenbarligen lika. När den första trailern hade preimär på MTV Movie Awards, reagerade publiken (som var mestadels kvinnor) genom att skrika lika högt som om de var på en berg-och-dalbana när de såg Taylor utan tröja. Men han låter inte all beundran gå upp över hans huvud. "Jag tror att fansen skulle gilla vem som helst att spela Jacob," säger han lätt, när det tas upp. "Jag har bara haft turen att vara den som fick chansen."


Taylors väg till skådespel var väldigt omständig. Som barn växte han upp i Grand Rapids, Michigan, och han började tävla i en sport vid namnet Xtreme Martial Arts - som han beskriver "nästan som gymnastik, som innehåller mycket sparkar, slag och volter" - och han insåg att han var ganska så bra; när han tillslut slutade, vid 13 års åldern, var han en 4 stjärnig världsmästare. Det var hans karatelärare som föreslog att Taylor skulle ge show business en chans. Taylor minns, "Först var jag inte intresserad, men han sa att jag kunde bo hos honom i några veckor, möta några agents, gå på provspelningar." I slutet av den månanden, berättar Taylor, "Jag gillade det. Ta roller som är motsatsen av vad jag är i riktiga livet? Det är fortfarande min favorit sak."


Nu bor Taylor med sin familj bara en timme utanför Los Angeles, men avståndet hindrar inte paparazzin från att komma dit. "Där finns tolv stycken bilar parkerade utanför mitt hus," säger han och häpnar. "Man kan aldrig riktigt bli van, det är inte normalt att ha folk som tar foton på precis allt man gör. Man får inte låta det påverka en." Tidningsuppmärksamhet och falska rykten är det normala för alla i Twilight gänget - Taylor och hans kollegor arbetat redan hårt på den nya filmen, Eclipse. Och han tar det bara med en nypa salt: När han blir frågad om hans tidiga sommar romans med Disney stjärnan Selena Gomez, säger han ganska lugnt, "Hon är en underbar tjej." Och om Kristen Stewart och Robert Pattinson kärleksdrama, så skrattar han bara. "Det är helt galet," medger han, "men fansen hjälper mycket. De är en del av den stora motivationen."


En yngre syster med ett par stor-ögda extatiska ögon närmar sig hans bord. "Vi är alla Team Jacob hemma hos oss," säger deras mamma. Och hon är gammal nog att förstå att Taylor är påväg att bli en stor stjärna, och inte en ungdomsvarulv, och hon ser forfarande lite fascinerade ut.


För full artikel, köp nya Oktober upplagan av TeenVogue, som kommer ut den 8 September!

källa: TaylorLautnerDaily


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0