Ridningen

Kan skriva lite mer ingående om ridningen nu i veckan.

Tisdag:
Valde typ i mitten och det fanns ingen jag ville ha så tog Bönan. Har ju inte ridit han så mycket. Men ridningen gick väl helt okej, han eldade upp sig lite då och då och gjorde ett bönana skutt en gång. Dock tycker jag att han är lite jobbig för han lyssnar inte helt på föhållningar, varken hand elelr säta och han är ostadig på yttertygeln så man får inget ordentligt stöd. Men han är ju lite "speciell", haha.

Onsdag:
Idag var det dressyrspecial. Skulle haft Saga men Belle är ju cp så hon kunde inte gå terräng så hon och Saga bytte plats. Blev inte glad för jag gilalr inte henne. Vi fortsatte på skänkelvikningar och fyfan säger jag bara, man måste flytta henne med hjälp av spöt och eftersom att vi "bytte" håll i mitten så var jag tvungen att byta spö hand, och ja det gick ju bra i traven lixom eftersom att man måste trava henne i friskt tempo för hon har usla "gångartstempon", hon travar inte riktgit utan hackar sig fram, men red med sporrar så hon gick fram bra för skänkeln och det var lättare att hålla henne i ett bra tempo. När vi travade av så blev hon fin och höjde ryggen ordentligt, Lida sa att det var bra att rida henne så, alltså väldigt låg i formen och hög i ryggen för att hon inte har dom musklerna, så hon ska ridas ungefär på samma sätt som man rider unghästar. Men det gick väl ganska bra. Även om jag inte gillar henne.

Mr Bean.


Belle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0