Ridning

Ursäkta mitt uteblivande bloggande!
Men har inte haft lust.
Måndag:
Red istället för en tjej i mixen. Vi hade Dressyr och jag hade Saga. Vi skrittade mest och det var skitskönt! att få igenom allt i skritten innan man börjar trava. Men iaf, vi jobbade med låg form så att dom höjde ryggen och arbetade under sig. Red på volter där man skulle minska och sen göra halt och red lite på kvartslinjerna. Det gick hur bra som hällst! Saga blev super fin, men hon tyckte det var grymt jobbigt och hoppade runt lite då och då!
Tisdag:
Valde 3a och tog Lussan (Lucien), Våran nyaste ponny. vi jobbade med skänkelvikningar och lekte hela havet stormar. Och det gick inte så bra. Hon är ju lite knäpp ibland och galoppen var bara för mycket! Inte min typ av häst. Men Linda sa också att jag ska testa henne en vanlig lektion också där jag hinner känna mer på henne i skritt och trav och sånt!
Saga och Lussan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0