17 år

Små bleka armar och en randig kind 
glömmer aldrig bort min tonårssynd 
hemmafester och en stulen bil 
jag satt vid fyrishov och däromkring 
Snurra flaskan 
jag har aldrig 
sanning eller konsekvens 
vad vill du veta om mig 
fråga bara 
jag berättar vad som helst 
Det var 17 år 
17 år i staden där jag växte upp och så 
märker du hur fort det går 
och jag var 17 år ville inte va den 
som blev kvar 
Jag har slitit ut så många skor 
i en stad där ingen längre bor 
hjälpte till på min brorsas restaurang 
mina vänner ville va som han 
Valborgskaos på stora torget 
rackaberget ’95 
vi bodde högst upp 
vad vill du veta 
jag berättar vad som helst 
Det var 17 år 
17 år i staden där jag växte upp och så 
märker du hur fort det går 
och jag var 17 år ville inte va den 
som blev kvar 
Jag minns det än idag 
en vattenfestival 
minns att ingen ville åka hem 
jag skulle utomlands 
jag bytte efternamn 
och jag blev en av dom som aldrig kommit hem 
Sen jag var 17 år 
17 år i staden där jag växte upp och så 
märker du hur fort det går 
och jag var 17 år ville inte va den 
som blev kvar 
Jag ville inte va den 
jag ville inte va den som blev kvar 
jag ville inte va den som blev kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0